Ska jag?

Äh nu kör jag!

Tänker inte ens gå in på slöheten och ointresset att uppdatera MEN nu gör jag det. Det lustiga är att varje gång jag inte haft koll på bloggen på ett gäng månader så undrar jag, vad FN skriver jag egentligen om? En massa svammel, men en del ganska underhållande svammel! Tror man sätter lite för hög nivå på sig själv när man bloggar, det är ju egentligen att bara köra! För vad annars är intressant och underhållande än det man själv tycker är intressant och underhållande?

Nåja, lite update! Befinner mig i Norge för närvarande och jobbar som en TOK, undersköterska var namnet och jag tjänar nästan dubbelt upp i jämförelse med Sverige. Alla ni som jobbar för svältlön i vårat vackra hemland, PUTTA ER ÖVER GRÄNSEN! Start 2 maj och hemgång 23 juni(YEEYYY). OJ vad jag har saknat min lilla stad, mina "kärestas", familj, vänner osv osv! Allt, precis ALLT som jag tar för givet annars är som en stor lysande energibubbla av längtan! 5,5 arbetsdagar kvar, tre flight och en biltur sen ska jag inte lämna gränsen! På ett par veckor iaf, förhoppningen är ett varmt land där i v.33 när sommarjobbet på Gina Tricot är över. Gudars vad kul det kommer bli också, kläädeer, moodee, mmm! Inte gamling, bajs, klä på, klä av, VAKNA, GODNATT!
Ne som sagt jag längtar, i vissa perioder har längtan varit så olidlig att jag bara ha velat ge upp, det längsta jag någonsin varit hemifrån är väl ca 2 veckor tror jag? Och då alltid med en mamma, eller pojkvän eller vän. SÅ äventyret och nyttigheten för mig själv ger jag en ca 6/10. Skulle ha börjat med 1 månad, inte 2! Skulle ha hamnat i en liite större stad? Fast iofs är Brattvåg helt underbart dramatiskt men med ca 2000 invånare, fjäll, en matbutik, ett par andra affärer och regn, framförallt REGN och storm i ca 6 veckor av 8 så känner jag att jag fått NOG denna gång. KANSKE blir en repris, kanske inte, den gången definitivt utan bemanningsföretag. Går inte ens in på osmidigheten i deras görerier?! Min vardag har sett ut följande jobb, jobb, jobb, jobb, träning, jobb, sova, serier, filmer, träning, promenader, promenader, promenader och jobb! Faktiskt 4 kilo lättare(??!!), måste vara alla promenader, så är jag nu väldigt redo för hemgång!

Som sagt kommer jag hem 23/6,  dagen innan våran allra svenska högtid, Midsommar! Överlycklig!! Vad som är än mer överväldigande är att den helgen skall firas i stugan med tältning, fiskning, premiär badning(för mig iaf!!), solning(förhoppningsvis), sill, potatis med dill och bara andas! Ska sätta mig på en sten vid vattnet, känna gräset mellan tårna och bara vara! Total harmoni och inget annat kommer att excistera!

Nu när jag då kanske tänkt börja med bloggandet igen så är det ju faktiskt lite sämst att jag blir av med min dator imorgon, eller numera tillhörande min "roomate", den söta lilla vita Samsungen uppfyllde tyvärr inte mina förväntningar och ens behovet av två datorer hemma finns ej så den får segla till Skåne, den får det bra där!

Bjuder på lite bilder från Brattvåg, Norge!





Utsikt från fönstret



Hamnen


En liten sjö mellan fjällen








Kommentarer
Postat av: Mamma

Bara ett flax att jag gick in på din blogg......o snart ses vi.......om ca 2 timmar.......ojvad jag har längtat efter dig. Kram

2011-06-24 @ 10:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0