Söndag var det

Eller? Dagvild? Extremt! Men trots att helgerna på något sätt tappat heligheten så är dom lika underbara ändå. Har alltid tyckt om söndagar, känna lugnet, göra sitt eget, ingen press, bara vara med sig själv. Det är när jag inte tar vara på söndagarna som livet tappar mening, eller inte mening men det blir inte lika stora kontraster till vardagen. Och på tal om konstraster, åter igen sitter jag och tänker på vad jag har åstadkommit så långt i mitt 23år långa liv, inte så mycket storslaget men ändå, mycket! Det känns som att man hunnit leva fyra olika liv redan och det passar mig, jag hoppas det fortsätter så, troligtvis. För jag är inte redo för att bli "nöjd" med tillvaron, än på kanske 40 år. Så mycket äventyr kvar! Jag är fruktansvärt lätt influerad av olika saker, allt från mat till en människa med stark personlighet som jag kan se upp till eller bara vill leva deras liv. Kan vara en kändis eller bara en random på stan. Jag kan fantisera ihop en historia om en människa bara genom att titta på kläderna dom bär, kanske för att jag har den mest livligaste fantasin som finns, den har alltid en tendens att skena iväg till det mest underbara eller det värsta tänkbara. Så, om igen, jag funderar på NÄR jag ska göra något "storslaget", eller när något "storslaget" ska hända. Det är tur att jag har en röst i huvudet som talar om för mig då att jag ändå är en bra bit på vägen, till vad man nu kan kalla stort, jag växer i mig själv mer och mer för varje dag som går och varje gång jag tittar mig i spegeln. Att här är jag och jag är glad för det, för allt jag gjort och inte gjort än men kommer att göra. Alla planer som poppar upp konstant. Allt har en mening. Idag har människor så lätt för att tappa sig själv i idealet etc etc men på samma gång har alla verkligen utrymme att vara sig själv. Det vara värre förr men ändå bättre. Så tänk på att slappna av, lev för  nu, allt har sin tid. Pust!

Hade en fantastisk eftermiddag igår med en vän, mycket speciellt!


Nåja, tillbaka till verkligheten nu, sticker till löpbandet!



Kommentarer
Postat av: Fanny

Men se på... Fan vad härlig blogg du har =)

Jag har inte varit in här på länge men nu återvänder jag.

2011-05-19 @ 00:35:49
URL: http://fruktflugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0