Flyga drake

Ja det var riktigt nära att jag lättade från marken när jag skulle ta den dagliga prommisen runt sjön! HALP! Synd på det härliga vädret i övrigt. Dagen blir den stora pluggdagen då jag sackat efter en aning och laga någon ny spännande rätt. Men nu till den bästa nyheten EVER, min vän Caroline flyttar heeeem!!! Förhoppningsvis genast i veckan men senast i Juni, ja det är otroligt vad jag har saknat henne, såå kuuul:D Vårkänslorna börjar hoppa och jag känner mig allmänt mild och glad. Kanske för att man fick inandas lite stuge luft i helgen också. Helt otroligt vad en stuga kan göra mycket med en miiil lång is, knappt en människa så långt ögat når, gnistrande sol, tystnad, lukten och bara känslan! I helgen drar vi längre bort från civilisationen vilket känns som en befrielse, ca 20 mil härifrån ska vi sitta och pimpla på en is där det verkligen inte kommer synas mer än kanske 5 pers! Pimpla kan ju vara det mest avkopplande som finns dessutom. En stuga där man får värma fötterna vid en ständigt tänd brasa och värma själen med en kopp varm choklad, grymt!! Jag längtar! Men innan ska jag lösa den tråkiga verkligheten med alla måsten så jag inte behöver tänka på annat än fisken som kanske nappar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0