Detox fas

Japp, jag har bestämt mig för att gå igenom ett Detox program. Känns extremt bra med tanke på att alla andra metoder för att "rena" kroppen känns som bluff och båg. Hitta ett jätte bra program som jag nu ska följa i två veckor på www.detoxdiet.nu samt tips från Anna Skipper och en bloggerska. Och vet ni? Det känns redan bra i kroppen, dock har jag en extrem huvudvärk. Blev ett LIITET snedsteg idag då Crille lillasyster fyllde nio och man blev ju självklart bjuden på gotta, men vem kan tacka nej till tårta av en nio åring?! Suck! Nåja, receptet är helt suveräna och maten är jätte god! Finns ingenting som är en besvikelse förrutom hur man ska kunna få örter på kruka att överleva i mer än en vecka. Är ju näst intill omöjligt att få dom att överleva då dom blivit så hårt hanterade på affärerna men undra om man ska börja odla själv? Har ju det perfekta fönstret för det! Härligt att man börjar bli gammal! Och dessutom, finns nånting godare än groddar? Allvarligt talat så älskar jag det, kanske med tanke på att jag är halvt uppväxt på det, farmor odla det själv så fint i sitt lilla köksfönster, juuuum! Kan ju alltid följa tipset att odla på en binda men jag tror jag avböjer, det absorberar ju så bra! Right?

Inhandlingen igår var riktigt intressant men efter att jag plockat 20/40 punkter grönsaker/frukter/linser/bönor/fröer på min lista så titta Crille på mig som jag hade tappat bort tvångströjan på vägen. Han kommer absolut inte bli missnöjd när han får smaka på blåbärsgröten med soyamjölk, guuud vilken vaniljglassdrömmedblåbärssmak muums! Känns inte rimligt att det kan vara nyttigt när den är sagolikt god! Men det är den. Alla underbara smoothies, teér, soppor, gratänger, wraps, grytor m.m gör mig otroligt taggad och jag vill laga mat hela tiden! Nu jävlar, nu är det dags för UTRENSNING!

Sen måste jag ju säga att H&M har lätt dom bästa budget nagellacken, hittade en grymt fin blåfärg(blue my mind) för ynklig liten peng, 39.90:-! OCH det behövdes bara ett lager! HÄRLIGT!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0