Besvär?

Att gå igenom en Detox är ju rena rama barnleken, med all den underbara maten som man får smaka på och röra till smaklökarna med så kommer jag ALDRIG äta pulvermos med fiskpinnar igen. Dom senaste dagarna har jag gjort extremt goda och lyckade maträtter, den ena bättre än den andra. Ska bjuda på lite bilder där ni får se läckerheterna:


Fredagens middag bestod av ungsbakad kyckling fylld med scharlottenlök, vitlök, timjan, rosmarin, färsk persilja och körsbärstomater, öst med grönsaksbuljong och pressad citron över. Det egentliga receptet innehöll även Shiitakesvamp med då det är totalt omöjligt att få tag på så fick vi bli utan den här gången. Serverades med en sallad bestående av dinkel/fullkorns pasta, tomater, ruccola, romansallad och fetaost samt en cremé fraiche sås med vitlök och persilja. MUUMS!!

Lördagens middag blev kycklingburgare, har tyvärr ingen bild! Men degen som fick underhålla min matberedare bestod av kycklingbröst, salladslök, vitlök och färskpersilja. Formade till hamburgare stektes dom i ugnen och serverades med paprika, gurka, körsbärstomater, riven morot och krispsallad som skulle fungera som "bröden". Egentligen gemsallad men vad ÄR det? Nåja, till det gjorde jag även en grillsås ,som det kallades, på finhackade tomater, vitlök, rödlök och färsk basilika. Vilken hit det med!


   

Dagens var definitivt finalisten av maträtterna. Jag tror även den var THE FINALIST någonsin. Smaklökarna fick sig en otrolig resa kan jag säga, så mycket smaskigt, så mycket nyttigt och allt smakade grymt. Jag kände smaken av allt och inget tog över den andra. Detta är då laxfileér som förmarinerats i apelsin saft/skal, salladslök, vitlök, ingefära och japansk soya. Skivade sedan apelsin till toppen, bakade i ugn, lagda på en bädd med ruccola,romansallad och alfagroddar. Serverade med ångkokta grönsaker, östa med skyn. Crille ville ha någon slags potatis till vilket blev potatis kroketter, men kan nog serveras med något "lite finare". Och jag säger då det, PERFEKTION och jag har nog aldrig ätit så god lax. SUPER! Try IT!

Och maträtterna fortsätter bara, imorgon blir det gul/röd böngryta, säkert inte lika lyxigt men GOTT!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0