Koka soppa?

Eller mixa. Ja så var det. Jag fick för mig här för någon dag sedan att koka mig tomatsoppa för första gången, hur enkelt recept som helst åå ingen disk! Ne men god blev den och enligt receptet skulle förstås soppan mixas. Självklart häller jag ner den kokande soppan i mixern, rågat, och kör igång! Resultat: tomatsoppa I HELA köket och på mig själv. Resultat: en bölande Cia med brännmärken på armen och soppa upp till taket. Suck, här skulle jag vara händig. Nåja, efter att fått in i russinet att soppan måste svalna först så gick det bra tillslut, mixad soppa och smakade sådär.

Har ännu inte lyckats släpa mig till sängen efter nattens arbete, har inte jobbat natt sen sommaren och känner mig verkligen inte taggad att någonsin jobba natt igen heller, men, OM det inte hade varit för pengarna så hade jag inte satt min fot på sjukhuset igen. Jag längtar, LÄNGTAR verkligen tills jag får sätta mig med en mygga i örat och inte göra annat än att svara "Hej och välkommen till blaha, vad kan jag hjälpa till med?" och arkivera dokument. Snälla rara karma, var lite shysst nu!

Gårdagen spenderad jag på LTU med Annie, mycket trevligt tyckte jag, både sällskapet och skolan. Nån dag sitter jag också där eller på något annat universitet och kränger lite lärdom. Sen hann vi med provkörning av nya Skoda:n, jag kollade på när Annie plågades under nagel fixning;) och en prommis runt sjön! Idag kommer jag inte hinna med mycket annat än sova, slöa, slappa, dröna, kanske jogga(helst) och laga mig en kulinarisk måltid.

Sådär, nu fick jag "dokumentera" av mig lite!Sov gott männsk!


                               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0