Vit som snö

Ja när ska det sluta snöa månne? Härligt så här till julen men förbannat vad det snöar! Kan väl sumera upp gårdagen lite grand för de som är intresserade. Inte för att det bestod av något direkt äventyr men hur som helst. Hjälpte min bror att flytta, vilket betyder förfrusna öron och händer. Det passade på att blåsa upp rejält igår vilket vi tacka för när vi stod där med stolar och soffor i händerna. Lägenheten är sjukt fin i alla fall, grym utsikt! Han kommer trivas som fisken. Tur att man blev bjuden på söndags stek som belöning av mamma sen ;)

Dagen till ära har jag varit ledig, MÅNDAG LEDIG!!! Obeskrivligt härligt, synd bara att man inte riktigt kan enbart soffligga idag utan man hade ju ett tvättberg som hade börjat sprida sig i tre olika tvätt korgar/säckar. Bra jobbat där Cia och Crille, vi slog väl rekord nu tror ja!? :P Även hunnit med en fika med Issa, huuundra år sen man träffa den donnan, svin kul att ses! Drog sen vidare till arbetsförmedlingen för att vidimera mina intyg för Norge nu är det bara att skicka iväg skiten så man kan börja jobba där nångång. Redan blivit erbjuden typ 10 jobb så det börjar bränna i knutarna! Ska snart bege mig mot modern och fixa det sista till projekt Funkys pepparkaks hus, blir liiiite ledsen om delarna nu skulle få för sig att inte vilja fästa i varandra, eller bara rasa sönder, känns som att det skulle vara något som skulle kunna hända mig ändå.

Ohhh jag kan inte vänta på att få börja jobba i Norge, sjukt kul! Hoppas jag hamnar så nordligt man kan komma. Vi spenderade en mycket härlig vecka i Hamaröy i somras med fiske, fiske och åter fiske!! Härligt!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0