Debbie

Ja, så hette min underbara Leguan. Saknar henne så fruktansvärt.
Man kunde inte haft finare. Hon var en mys ödla, som satt på min
axel och sov, hon la sig under mitt täcke och sov, hon ville alltid vara
med där jag var, hon var grymt nyfiken och väldigt vänlig.
Hon har aldrig bitit mig eller piskat mig, undantag när jag just fick henne
dock. Fast då var hon så pass liten så det kändes inte.
Hon var otroligt fin i färgen också, ni ska få se!!
En flummig grej var att jag trodde det var en hane tills hon en dag la ägg
i terrariet, 15st!! Sanningen var ju den att det INTE händer ofta att en leguan
lägger ägg i ett terrarie, men hon trivdes så himla bra där:)
Hemmagjort var det också, hon mådde gott där på sin solhylla, sitt bad,
sitt vattenfall och lianer m.m. Inte nog med att hon var så fin "personligen"
eller vad man ska säga, så var hon en riktigt fin liten sevärdhet. Med hela
terrariet å kittet till så blev det som ett tropiskt paradis i datarummet.
Hon hade en fogger, luftfuktare, som gav ifrån sig fuktdimma i hela terrariet.
Det var hennes absoluta favorit och hela terrariet blev till en regnskog!
Åhh hade velat ha tillbaka henne, blev tvungen att sälja henne för typ 1.5år sen nu.
Min lilla drake:) Undrar om hon mår bra eller ens lever?



Har sagt till Crille att vi måste skaffas oss en liten sån här, när vi inte kan
ha pälsdjur, men att fostra en sån där är INTE det lättaste!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0