S-byn

Är tacksam för mitt jobb idag, tacksam för att vara tillbaka i vården och tacksam för att ha så sjukt bra arbetskamrater. Jag hoppas att jag hamnar där i sommar, skulle vara jätte kul. Känner mig ändå lite kluven för att hemjänsten kanske skulle ha varit en ganska bra gre ändå? I stan och allt! Men hade ett trevligt samtal med chefen idag där hon hoppades att jag skulle vara där i sommar. Who knows??:)

Man börjar komma in i rytmen igen, stiga upp kl 5, göra sig iordning(sovandes), äta stadig frukost, dagen går snabbt som attan, lär mig nånting nytt varje dag (nånting nyttigt) och sen avsluta dagen med ett leende och känne en otrolig tillfredsställelse över alla människor man hjälpt under dagen. Har verkligen saknat det här. Alla dagar är väl inte underbara men ingen är den andra lik!

Har skött min morfar en del idag, skött och skött men hållt ett stadigt öga kan man väl säga! Att ta hand om en anhörig på ett annat sätt funkar absolut inte. Jag håller tummarna för min utmattade morfar!!

Solen skiner och jag ska tvinga med Crille på en härlig promenad runt varvet och gültsa!!

Bye byeee







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0