Lilla morfar

Ja lilla morfar ligger på sjukhuset, drabbad av urinvägsinflammation och lunginflammation. Komiskt nog hamnar han på avdelningen där jag har jobbat ganska mycket senaste tiden. Var och hälsade på han idag med mamma! Så det är stackars morfar. Men han är ju också 91år gammal. Är rätt så smygstolt att han har skrivit ledarna för Kuriren i nästan 30 år, han gick dock i pension för 20 år sen så jag själv har väl inte hunnit läsa något han skrivit men det är starkt jobbat att skriva den där rappakaljan vareviga dag;)

Igår blev det då middag hos Crilles pappa, PÅSKBORD, aka mini julbord. Sååå gott!! Än bättre, vi behöver inte laga någon mat själv! Ingen disk heller för den delen. Sen är vi ju bjudna på middag idag också, mamma bjuder på någon special lagad lax ute i stugan. Sen ska vi göra det nästan förbjudna, det som är totalt ute och så pansionärs stämplat om det kan bli, vi ska spela BINGOLOTTO!!!haha. Är dessutom GULDKVÄLL så det är från halv åtta till halv tolv, vad har vi gett oss in på? Men idén var min och jag tycker det ska bli mysigt;)

Jo förresten, imorgon blir det middag hos Crilles mamma;)

Nu ska vi börja rulla ut mot stugan, synd att solen inte skiner på Luleå idag!!! Förrutom på sjukhuset, suck!

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0